Середа, 18.09.2019, 11:25
Вітаю Вас Гість | RSS

Уманська ЗОШ І-ІІІ ст. № 4

Категорії розділу
5 клас [1]
Інформатика 5 клас
Різне [127]
бібліотека [16]
Статистика

Онлайн всього: 3
Гостей: 3
Користувачів: 0

На допомогу вчителю

Вчителям початкових класів : анотований список літератури з математики (2014)

Вчителям початкових класів

анотований список літератури з математики

Книги

Будна Н. Довідник учня початкових класів : українська мова, природознавство, математика / Н. Будна ; [худож. В. А. Басалига]. – 6-е вид., випр. і доп. – Т. : Навчальна книга. – Богдан, 2010. – 79 с.

У другому розділі цього довідника, метою якого є сприяння узагальненню знань учнів початкових класів, вміщено короткі відомості про натуральний ряд чисел, дії додавання, віднімання, множення, ділення та їх застосування. Приведено також основний геометричний матеріал та таблиці величин.

У довіднику виділені математичні поняття, наведені типові приклади і зразки проведення практичних занять.

  • він для вчителів та учнів початкових класів, також буде корисним батькам та вихователям груп продовженого дня.

Король Я. Початкова школа. Методика роботи над геометричним матеріалом : 1-4 кл. / Я. Король, І. Романишин. – Т. : Астон, 2003. – 221 с.

У посібнику висвітлено питання методики підготовки учнів до вивчення елементів геометрії в початкових класах, ознайомлення з геометричними поняттями і уявленнями, вироблення (закріплення) умінь і навичок розв’язувати задачі геометричного змісту.

Посібник допоможе вчителям початкових класів у проведенні уроків, зміст яких пов’язаний з елементами геометрії.

Математика : великий довідник для учнів 1-4 кл. / упоряд. Н. Будна ; худож. В. Басалига, Л. Бейгер. – Т. : Навчальна книга. – Богдан, 2007. – 687 с. : ілюстр.

Цей довідник – унікальний навчальний посібник з математики для учнів 1-4 класів. Відповідно до програми початкової школи, він містить теоретичний і практичний матеріал, що сприятиме закріпленню математичних знань, умінь та навиків молодших школярів. Допоможе також учням глибше засвоїти правила усних і письмових обчислень, навчитися розв’язувати задачі, рівняння та підготуватися до контрольних робіт.

Меренцова О. Я відмінник : довідник молодшого школяра / О. Меренцова, С. Моісеєнко. – Х. : Торсінг, 2012. – 384 с. : ілюстр.

Чим відрізняється число від цифри? Як навчитися правильно писати цифри? Що називається натуральним рядом чисел? На ці та інші запитання з математики допоможе знайти відповіді пропонований посібник. Творчі завдання, інформація для допитливих дозволять глибше ознайомитися з темою, що вивчається.

Особливо книга стане у пригоді тим вчителям початкових класів, які щойно почали свою діяльність.

Перельман Я. Жива математика / Я. Перельман. – 4-те вид. – К. : Техніка, 2004. – 160 с.

Ця книга належить до найдоступніших книжок, присвячених цікавим питанням математики. Тут зібрані різноманітні математичні головоломки, більшість з яких побудовані на зразок маленьких оповідань. Для їх розв’язання достатньо знань з елементарної арифметики та найпростіших відомостей з геометрії.

В першу чергу це видання призначено для учнів молодшого шкільного віку і являє собою чудовий матеріал для корисної і приємної гімнастики розуму.

 

Статті з періодичних видань:

Антонюк Г. Інтелектуальне шоу "Найрозумніший" : 3-4-й кл. / Г. Антонюк // Початкова освіта (Шкільний світ). – 2011. – № 35. – С. 9-11. – Бібліогр.: с. 11.

Це один із математичних заходів, які можуть проводитись на уроках. Методика його проведення дозволяє залучати одночасно до участі 8-12 учнів. Змагання проходить у 2 тури. Перший – відбірковий – у вигляді тестів. Другий – основний – складається із завдань 8-и категорій знань.

Арішака Т. Творча робота над задачею : різні варіанти поступового ускладнення умови задачі / Т. Арішака // Початкова освіта (Шкільний світ). – 2011. – № 3. – С. 11-15.

Автор обгрунтовує важливість збільшення розумового навантаження для учнів на уроках математики та пропонує різні варіанти поступового ускладнення умови задачі. На її думку, це сприятиме формуванню у школярів уміння оволодівати змістом задачі, оперувати з величинами, які перебувають у взаємопов’язаних відношеннях, утримувати їх у пам’яті та знаходити раціональний шлях розв’язання. Всі задачі виконуються арифметичним способом, але вибір дії здійснюється на основі логічного аналізу умови.

Атаманова Г. Математичні диктанти : 2-й кл. / Г. Атаманова, Г. Келеп // Початкова освіта (Шкільний світ). – 2012. – № 39. – Наша вкладка. Готуємося до уроку. – С. 5-8.

Знання учнями таблиці множення і ділення є актуальною педагогічною проблемою при викладанні математики. Для засвоєння цього матеріалу у шкільній практиці застосовуються математичні диктанти.

В даному разі розглядається система проведення математичних диктантів для учнів 2-х класів та способи їх перевірки.

Базарницька І. Урок математики у 1 кл. / І. Базарницька // Початкова школа. – 2013. – № 9. – С. 28-30.

Урок розроблено і складено відповідно до нової програми для 1 класу з урахуванням предметних компетентностей. За мету уроку взято навчити учнів засвоєнню різних випадків складу числа 6, усному розв’язуванню текстових задач, розвивати логічне мислення.

Берлет Н. Особливі прийоми усного рахунку / Н. Берлет // Початкова освіта (Шкільний світ). – 2011. – № 33-34. – С. 41-42. – Бібліогр.: с. 42.

Автор пропонує увазі читачів деякі види завдань на розвиток навичок усного рахунку, які вона успішно використовує на кожному уроці математики протягом 5-10 хвилин для вправляння учнів у цьому виді навчальної діяльності.

Берник О. Будиночок багатоцифрових чисел : щоб навчання було цікавим : математичні вузлики / О. Берник // Розкажіть онуку. – 2012. – № 21-22. – С. 97-98.

Запропоновані види завдань можна використати на уроці за темою «Задачі на визначення швидкості, часу і відстані. Дії над іменованими числами». Завдання містять кросворди, вірші про математику, загадки про міри часу, математичні ігри.

Борисенко В.Переставна властивість додавання : математика : 2-й кл. / В. Борисенко // Початкова освіта (Шкільний світ). – 2012. – № 12. – Методичний порадник. – 2012. – № 3. – С. 29-30.

Автор ділиться досвідом проведення уроку з постановкою і частковим розв’язанням навчального завдання та моделюванням знайденого способу, мета якого – сконструювати спосіб раціонального додавання величин і чисел, навчити дітей застосовувати на практиці переставну властивість додавання.

Варухіна Л. Нестандартний урок з математики у 1 класі / Л. Варухіна // Початкова школа. – 2011. – № 9. – С. 24-26.

Автор ділиться досвідом роботи щодо забезпечення зростання рівня навчальних досягнень у своїх учнів і, як приклад, пропонує розробку нестандартного уроку-подорожі із вправами на додавання і віднімання та задачами на знаходження невідомого доданка.

Верхогляд Г. Нестандартний урок-сюрприз з математики у 2 класі з елементами інтерактивних технологій / Г. Верхогляд // Початкова школа. – 2011. – № 12. – С. 22-23.

Запропонована розробка може бути використана при підготовці уроку з застосуванням елементів інтерактивних технологій, що включає в себе залучення дітей до гри, захоплює учнів, пробуджує у них інтерес до навчання та активізує їхню пізнавальну діяльність.

 

Вивчення елементів алгебри : [добірка матеріалів] // Початкова освіта (Шкільний світ). – 2013. – № 12. - Методичний порадник. – Вип. 3. – С. 3-32. – Бібліогр.: с. 3, 14, 19, 32.

У цьому випуску методичного порадника з вивчення елементів алгебри в початкових класах на конкретних прикладах розкриваються поняття про математичні вирази, рівності, нерівності. У рубриці «майстер-клас» вміщені також матеріали з пропедевтики вивчення алгебри, практичного засвоєння елементів алгебри та роботи над задачею як основою розвитку математичних здібностей молодших школярів.

Гавриш В. Формування ключових компетентностей на уроці математики в 1 класі / В. Гавриш // Початкова школа. – 2013. – № 6. – С. 13-16.

Даний урок математики розроблений з урахуванням компетентнісного підходу до навчання. Його мета – сформувати в учнів ключові компетентності (вміння вчитися, загальнокультурну, соціальну, громадянську компетентності) у процесі уроку за темою «Порозрядне додавання двоцифрових чисел».

Гуляєва І. Одиниця вимірювання маси : історичний урок математики : 4 кл. / І. Гуляєва // Початкова освіта (Шкільний світ). – 2013. – № 38-39. – С. 40-42. – Бібліогр.: с. 40.

Пропонується розробка уроку, мета якого – ознайомлення учнів із новими одиницями вимірювання маси – центнером і тонною, систематизація їхніх знань про одиниці вимірювання маси; формування у школярів уміння розв’язувати задачі на «спосіб відношення».

Дишлюк І. Переставна властивість додавання. Розв'язування задач. Порівняння виразів : математика : 1-й кл. / І. Дишлюк // Початкова освіта (Шкільний світ). – 2013. – № 7. – С. 19-21.

Цей урок поданий у вигляді гри з використанням геометричного матеріалу. Його мета – закріпити уміння дітей використовувати переставний закон дадавання, вправляти у додаванні й відніманні чисел у межах 10, розв’язуванні задач; розвивати математичне мовлення, логічне мислення, увагу.

Дудник І. Застосування інтерактивних форм і методів роботи на уроках математики / І. Дудник // Педагогічний вісник. – 2012. – № 3. – С. 89-90. – Бібліогр.: с. 90.

Автор вбачає завдання організації навчального процесу в тому, щоб допомогти учням здобути нові знання, створивши на уроці умови для їхнього вільного самовизначення шляхом застосування прийомів інтерактивної технології навчання.

Кінах С. Використання ІКТ на уроках математики / С. Кінах // Початкова освіта (Шкільний світ). – 2012. – № 41. – С. 5-7.

Автор обгрунтовує переваги застосування інформаційно-комунікативних технологій на уроках математики в початковій школі і пропонує ознайомитися з розробкою уроку для 2 класу на закріплення знань із математики з використанням комп’ютерної презентації. Тема уроку –«Додавання двоцифрових чисел без переходу через десяток. Розв’зування задач, що містять відношення «на …більше», «на … менше».

Ковбанюк Т. Математична казка / Т. Ковбанюк // Початкова школа. – 2011. – № 11. – С. 34-36.

Вчителька початкових класів ділиться досвідом, як за допомогою казки зробити урок математики цікавішим, а засвоєння матеріалу – доступнішим. Тема уроку – закріплення знання таблиць додавання і віднімання в межах 20.

Кондратюк О. Про нові орієнтири математичної освіти : майстер-клас / О. Кондратюк // Початкова освіта (Шкільний світ). – 2012. – № 12. – Методичний порадник. – 2012. – № 3. – С. 3. – Бібліогр.: с. 3.

У цьому випуску методичного порадника розповідається про нові орієнтири математичної освіти в сучасній початковій школі, а саме – моделювання на уроках математики: що це таке? як розібратися в питаннях моделювання? як використовувати його в навчанні розв’язувати задачі і рівняння? тощо.

Кононенко С. Елементи геометрії у 3 класі. Трикутник / С. Кононенко // Початкова школа. – 2013. – № 10. – С. 23-30.

Пропонуються розгорнуті конспекти уроків для 3 класу з теми «Трикутник».

Ці уроки допоможуть підготувати учнів до вивчення предмету геометрії у середніх класах. Тут підібрано цікавий ігровий матеріал, уроки ілюстровано малюнками, що забезпечить ефективне засвоєння програмного матеріалу.

Кравчук О. Програма дій. Алгоритм : математика. 2-й кл. / О. Кравчук // Початкова освіта (Шкільний світ). – 2012. – № 10. – С. 5-6. – Бібліогр.: с. 6.

Дається розробка уроку відкриття нових знань для 2 класу, метою якого є ознайомлення дітей із поняттям алгоритму як послідовності операцій, навчання їх складанню програми окремих операцій.

Листопад Н. Геометрична складова математичної компетентності молодшого школяра : сутнісна характеристика / Н. Листопад // Початкова школа. – 2011. – № 8. – С. 51-54. – Бібліогр.: с. 54.

На основі аналізу наукових досліджень, спостережень за діяльністю людей встановлено, що основу геометричної складової математичної компетентності складають уміння школярів орієнтуватися в просторі, вимірювальні і конструкторські вміння та вміння будувати зв’язні висловлювання з використанням математичної термінології. Націлити увагу учнів саме на це пропонує стаття.

Лісова О. Число 10. Записування числа 10 двома цифрами / О. Лісова // Початкова освіта (Шкільний світ). – 2013. – № 20. – Методичний порадник. – Вип. 5. – С. 21-25. – Бібліогр.: с. 25.

Це комбінований урок-подорож до Цариці Математики, де можуть бути використані інтерактивні методи і прийоми: словесні, наочні та практичні.

Логачевська С. Використання різних типів пам'яті для розв'язування задач / С. Логачевська, Т. Логачевська // Початкова школа. – 2011. – № 10. – С. 23-26. – Бібліогр.: с. 26.

Розглядаються фрагменти уроків математики в початкових класах, коли вчитель, опираючись на різні типи пам’яті учнів (зоровий чи слуховий), формує у дітей абстрактне мислення, адже від цього залежить, чи належним чином сприйматиме учень матеріал на уроці.

Логачевська С. Математичний гурток у 1 класі / С. Логачевська, Т. Логачевська // Початкова школа. –2014. – № 1. – С. 25-29. – Бібліогр.: с. 29.

Ця стаття націлена на допомогу вчителю початкових класів в організації позакласної роботи з математики. Крім загальних порад, вона містить низку зразків завдань ігрової флорми для першокласників-учасників математичного гуртка.

Логачевська Т. Індивідуалізація завдань для другокласників при розв’язуванні задач / Т. Логачевська, С. Логачевська // Початкова школа. – 2014. – № 2. – С. 17-22.

Розглянуто кілька прикладів самостійної роботи учнів над задачами, коли сильнішим із них пропонуються завдання з поступовим ускладненням, а слабшим – з поступовим зменшенням міри допомоги до самостійного її розв’язання.

Маракуліна Т. Урок математики із мультимедійним супроводом : 2-й кл. / Т. Маракуліна // Початкова освіта (Шкільний світ). – 2011. – № 38. – С. 9-10.

Дається розробка уроку із застосуванням правил про порядок виконання арифметичних дій. Його мета – ознайомити дітей із цими правилами, навчити розв’язувати задачі у дві дії на збільшення (зменшення) числа в кілька разів.

Оберемко О. Розвиток творчих здібностей учнів на уроках математики / О. Оберемко // Початкова школа. – 2013. – № 11. – С. 17-19. – Бібліогр.: с. 19.

Наведено зразок уроку математики, на якому головним завданням є розвиток творчих здібностей учнів засобами музичного мистецтва. Наприклад, до теми уроку «Число та цифра 3» взято пісню кота Леопольда із мультфільму.

Онищенко О. Навчальні ігри на уроках математики / О. Онищенко // Початкова школа. – 2012. – № 6. – С. 47-49.

Наведені типи ігор, які рекомендується використовувати на уроках математики як засіб навчання, виховання і розвитку школярів. У процесі проведення уроків математики з елементами гри у дітей більше формується мотивація навчальної діяльності й інтерес дітей до математики.

Онопрієнко О. Компетентісно зорієнтовані задачі як засіб формування математичної компетентності учнів / О. Онопрієнко // Початкова школа. – 2013. – № 3. – С. 23-26. – Бібліогр.: с. 26.

В статті представлено змістовий і структурний аналіз компетентісно зорієнтованих задач, які виступають одним із засобів формування в учнів математичної компетентності.

На прикладі теми «Вимірювання довжин відрізків», що вивчається в 1 класі, продемонстровано, як увести компетентісно зорієнтовані задачі в систему уроку.

Онопрієнко О. Методичний коментар до організації контрольно-оцінювальної діяльності на уроках математики / О. Онопрієнко // Початкова школа. – 2013. – № 11. – С. 9-13. – Бібліогр.: с. 13.

У статті розкрито методичні аспекти здійснення контролю навчальних досягнень з математики в учнів початкових класів. У процесі повинно виявитись наступне: якість засвоєння предметних знань, ступінь сформованості умінь і навичок, наявність досвіду творчої діяльності.

Представлено також характеристику рівнів засвоєння навчального матеріалу з математики.

Пархоменко Н. Орієнтовні контрольні роботи з математики для 3-4 класів (ІІ семестр) / Н. Пархоменко // Початкова школа. – 2014. – № 1. – С. 37-39

В статті наводяться приклади, як можна провести контрольні роботи з математики для учнів 3-4 класів за певними темами, в тому числі і у формі математичного диктанту за підсумками семестру.

Пермінова І. Інформаційні технології при вивченні початкового курсу математики: [1кл.] / І. Пермінова // Початкова освіта (Шкільний світ). – 2013. – № 20. – Методичний порадник. – Вип. 5. – С. 13-17. – Бібліогр.: с. 17.

Стаття познайомить з моделями використання на уроці інформаційних технологій у поєднанні їх із традиційними методами навчання, що допомагає реалізовувати різні форми навчально-пізнавальної діяльності.

[Розробки уроків математики для 1 класу] // Початкова освіта (Шкільний світ). – 2012. – № 12. – Методичний порадник. – 2012. – № 3. – С. 10-20.

Це методичний порадник-майстер-клас, який допоможе вчителю навчити дітей моделюванню на уроках математики.

Пропонована методика, в основі якої розгляд малюнків і порівняння предметів, допоможе учням вдосконалювати навички лічби, розвивати спостережливість та увагу.

Савицька Н. Відкритий урок з математики у 2 класі / Н. Савицька // Початкова школа. – 2013. – № 4. – С. 8-10. – Бібліогр.: с. 10.

Пропонується розробка уроку з математики, який базується на використанні наочності, тому що у молодших школярів переважає наочно-образне мислення. Це допомагає на основі предметних малюнків, геометричних карток та малюнків до задач розвивати у дітей логічне мислення, обчислювальні уміння та навички.

Седеревічене А. Дидактичні можливості курсу «Елементи геометрії» / А. Седеревічене, Л. Нивидома // Початкова освіта (Шкільний світ). – 2012. – № 8. – Методичний порадник. – 2012. – № 2. – С. 5-31. – Бібліогр.: с. 4.

Автори пропонують ознайомитися із метою та завданнями курсу «Елементи геометрії» для 3-4 кл., методичним коментарем та системою завдань до нього. Пропоновані матеріали можуть стати у пригоді всім учителям, навіть за умови інтеграції цього предмета з курсом математики.

Програма цього курсу розроблена з урахуванням вимог до рівня загальноосвітньої підготовки учнів, визначених змістом Державного стандарту початкової загальної освіти.

Скворцова С.Методика навчання нумерації чисел від 11 до 100 за новою Базовою програмою з математики (2011 р.) : формув.поняття про десяток : стратегія почат.освіти / С. Скворцова // Початкова школа. – 2012. – № 10. – С. 5-9. – Бібліогр.: с. 9.

Стаття презентує методичний підхід до формування в першокласників поняття про десяток та круглі числа: лічба, порівняння, додавання й віднімання. Запропонована методика, на думку автора, допоможе вчителю досягти гарних результатів у навчанні молодших школярів з цієї теми.

ІНТЕРНЕТ – ДЖЕРЕЛА

(гіперпосилання)

Вхід на сайт
Пошук
Календар
«  Вересень 2019  »
ПнВтСрЧтПтСбНд
      1
2345678
9101112131415
16171819202122
23242526272829
30