Вівторок, 21.05.2019, 09:42
Вітаю Вас Гість | RSS

Уманська ЗОШ І-ІІІ ст. № 4

Категорії розділу
5 клас [1]
Інформатика 5 клас
Різне [121]
бібліотека [16]
Статистика

Онлайн всього: 1
Гостей: 1
Користувачів: 0

ДЛЯ ВЧИТЕЛІВ

РЕКОМЕНДАЦІЇ ДЛЯ РОБОТИ З ІЗОЛЬОВАНИМИ ДІТЬМИ

(АУТСАЙДЕРАМИ)

1.     Зверніть особливу увагу на ізольованих дітей. Підніміть їх соціальний статус:

-         Давайте їм доручення, в яких ізольована дитина могла б виявити всі найкращі риси особистості, свої здібності, знання тощо;

-          Стимулюйте і схвалюйте будь-які досягнення, найменший успіх, позитивно оцінюйте це при інших членах колективу;

-         Організовуйте учнівську взаємодопомогу.

2.     Постійно давайте дітям інакші доручення, щоб кожен зміг побути і в ролі підлеглого, і в ролі керівника.

3.     Використовуйте демократичний стиль керівництва.

4.     Зважайте на далеку перспективу.

5.     Залучайте до трудової діяльності всіх учнів (це підіймає їх соціальний статус).

6.     Створюйте умови для співпраці ізольованих дітей з однокласниками.

7.     Знижуйте рівень антипатії однокласників до ізольованих дітей.

8.     Проводьте групові розмови на теми: «Які риси в людях нам подобаються, а які ні», «Характер людини», «Ставлення людини до роботи, навчання», «Уміння спілкуватися з іншими людьми», «Ставлення до себе та інших».

9.     Стимулюйте активність, ініціативність ізольованих дітей.

______________________________________________________________________________________________________________

Загальні правила ефективного спілкування дорослого й дитини
Правила культури педагогічного спілкування
1.             Спілкуйтеся з дитиною доброзичливо й з повагою. Для того, щоб впливати на дитину, ви повинні навчитися стримувати свій критицизм і бачити позитивний бік спілкування з дитиною. Тон, із яким ви звертаєтеся до дитини, повинен виражати до неї повагу.
2.             Будьте одночасно суворими і добрими. Ви не повинні сумніватися. Будьте дружелюбними і не виступайте в ролі судді.
3.             Не прагніть усе контролювати. Надмірний контроль над дітьми зазвичай потребує особливої уваги дорослих і рідко сприяє успіху. Більш ефективним є виважене планування способу дії, адекватного обставинам.
4.             Підтримуйте дитину. Дорослий може допомогти дитині, визнаючи цінність її зусиль і досягнень, а також демонструючи, що розуміє її переживання, коли справи йдуть не дуже добре. На відміну від винагороди підтримка потрібна навіть тоді, коли дитина не досягає успіху.
5.             Будьте мужніми. Зміна поведінки потребує практики й витривалості.
6.             Якщо якийсь підхід виявиться невдалим, не потрібно впадати в розпач, потрібно зупинитися і проаналізувати переживання і вчинки як дитини, так і свої. У результаті дорослий буде краще знати наступного разу, як вчинити в подібній ситуації.
7.             Демонструйте взаємну повагу. Педагоги й батьки повинні показувати, що вони довіряють дитині й поважають її.

                                                                               Як правильно поводитися

під час індивідуальної зустрічі з батьками?

Пам’ятка для педагогів

1.            Намагайтеся ніколи не вживати вислову «викликаю батьків у школу»! Ваша зустріч не має бути покаранням для дитини. Завжди запрошуйте їх поговорити. І обов’язково – завчасно.

2.            Запрошуючи батьків до школи, запитайте себе: чого я прагну? Якщо просто виговоритися, засудити дії дитини або методи виховання батьків, то цей шлях неефективний. Спробуйте знайти конструктивне вирішення, адже це полегшить, перш за все, вашу власну роботу.

3.            Під час обговорення у присутності учня пам’ятайте: якби би він не був винний, батьки завжди (принаймні, на людях) мають бути адвокатами своїх дітей. Двоє на одного – це не чесно.

4.            Не покладайтеся на чутки. Говоріть лише на достовірно відомі  факти.

5.            Побільше конкретики! Намагайтеся не вживати невизначених виразів на кшталт «погано поводиться», «не хоче вчитися».

        Висловлюйтеся зрозуміло: «Не зробив двох домашніх завдань із математики», «Відмовився відповідати на уроці української мови» тощо. Тоді батькам буде легше проконтролювати подальшу навчальну діяльність дитини.

6.            Разом із батьками визначте подальші кроки, деталізуйте їх.  Якщо батьки  зрозуміють, що ви здатні надати їм реальну допомогу, їхня довіра до вас як до фахівця зросте. Вони частіше звертатимуться до вас за порадою, а ви зможете простежити за розвитком дитини в сім'ї.

7.            Пропонуючи способи вирішення проблеми, не провокуйте дорослих на насильство, коли закінчиться «розбір польотів» - цим ви лише налаштуєте дітей проти себе.

8.            Не ображайтесь, якщо батьки при зустрічі будуть занадто емоційні. Зрештою, вони довіряють вам найдорожче, що в них є, – своїх дітей.

9.            Закінчуючи зустріч, запитайте себе: чи виправдалися очікування учасників? З яким відчуттям батьки йдуть додому? Як погляне на вас учень завтра?

10.       Пам’ятайте про перспективи. Адже діти зростають, їхні витівки забуваються, а зіпсувати стосунки можна назавжди.

11.       І остання, найголовніша порада: усміхайтеся частіше! Це завжди налаштовує на діалог.



Вхід на сайт
Пошук
Календар
«  Травень 2019  »
ПнВтСрЧтПтСбНд
  12345
6789101112
13141516171819
20212223242526
2728293031